كيت اگزوز

خودرو و لوازم يدكي آلفارموئو در ايران

كيت اگزوز

۵۰ بازديد

سيستم اگزوز از 5 قسمت تشكيل مي شود كه هر كدام از آنها داراي وضايف خاصي هستند و بايد كارشان را به نحو احسنت انجام بدن تا عمل تخليه و بي صدا كردن به درستي انجام شوند. در ادامه به تفصيل هر كدام از اين اجزاء رو شرح داده ايم.

1- انباره صدا خفه كن   

2- لوله اگزوز

3- لوله هاي رابط

4- منيفولد خروجي دود

5- لوله پخش كننده دود

 

انباره اگزوز صدا خفه كن

انباره اگزوز وظيفه كاستن سرعت گازهاي خروجي و بي صدا كردن آن ها برعهده دارد. هر انباره با توجه به جنس و ابعادش تُن صداي مخصوص به خود را دارد.

 

لوله هاي رابط اگزوز

اين لوله ها رابط بين منيفولد دود, انباره و سر اگزوز است و از نظر طراحي داراي يك سري استاندارها مي باشند كه با توجه به جنس, طول و شعاع قوس ها و از همه مهم تر قطر اسمي لوله تاثير بسزايي در كاهش فشار منفي دارد.

سيستم تخليه يكي از مهم ترين قسمت هاي موتور مي باشد كه در تقويت موتور نيز نقش بسزايي دارد, لذا به علت ارزان بودن قطعات حرف ها و نظرات بسياري را به همراه دارد كه بعضاً اشتباه مي باشد.

 

منيفولد خروجي دود

منيفولد خروجي دود در انواع مختلفي موجود مي باشد، كه به طور مثال در يك موتور رديفي در كناره موتور و يا در موتورهاي Vشكل در دو طرف موتور قرار مي گيرد و موظف است دودهاي خروجي را از مجاري موجود در سرسيلندر گرفته و به لوله اگزوز انتقال دهد.

 

گازهاي خروجي

بعد از سوختن هوا و بتزين مقداري از هيدروكربن نسوخته, منواكسيد كربن, دي اكسيد كربنو فسفر با فشار بسيار زياد پيستون از محفظه احتراق خارج شده و وارد منيفولد يا هدرز مي شود. گرماي اين گازها به قدري زياد است كه با حرارت كوره ذوب فلزات برابري مي كند. براي خروج گازها نياز به لوله هاي جداگانه نمي باشد. براي مثال براي موتور چهار سيلندر چهار عدد لوله جداگانه تعبيه نمي شود, بلكه يك لوله كه با محاسبات دقيق انتخاب مي گردد و تاانتهاي مسير را براي گازهاي خروجي پوشش مي دهد. 

 

براي كاستن از سرعت گازهاي خروجي موتور و بي صدا كردن آنها از صدا خفه كن استفاده مي شود. صدا خفه كن بايد طوري طراحي شود كه گازهاي خروجي موتور در آن به آهستگي انبساط يافته و به اندازه كافي از انرژي حرارتي آن كاسته شود. همچنين بايد فشار منفي در آن به حداقل برسد. فشار منفي از خروج گازهاي اگزوز جلوگيري كرده و تخليه كامل دود را با اشكال روبه رو مي كند كه نتيجه آن افت قدرت مفيد موتور خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.